10 mei: laatste dag

10 mei 2013

Na een voor sommige mensen wat korte nacht in de bedoeientent hebben we vanmorgen heerlijk gezwommen in de dode zee.
Vanuit onze tent keken we namelijk uit op de dode zee en het was maar een minuutje lopen om daar te komen, echt geweldig.
Een aantal van ons was er zelfs extra vroeg om al dobberend in het water de zon op te zien komen.

Het ontbijt was pas om 9 uur, dus we hadden alle tijd om te drijven in het zoute water en ons in te smeren met modder. Echt een hele bijzondere ervaring!
Daarna nog even zonnen en douchen en toen konden we aanschuiven aan onze laatste gezamenlijke ontbijt.

Wat is de reis voorbij gevlogen en wat hebben we ongelooflijk veel indrukken opgedaan. Op de terugweg naar het klooster hebben we nog wat hoogtepunten van de reis met elkaar gedeeld, waaruit naar voren kwam dat er teveel zijn om een keuze uit te maken. Het bezoek aan Yad Vashem, de lunch met holocaustoverlevenden, de hike bij Ein Gedi, de tour met Rabbi's for Human Rights, de sabbatsmaaltijd bij gastgezinnen, het bezoek aan Bethlehem Bible College, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Alles wat we meegemaakt hebben, alle indrukken die we hebben opgedaan, dragen we mee in ons hart, wanneer we nu terug gaan naar Nederland.

De lezers van deze weblog wil ik graag bedanken voor hun betrokkenheid en reacties. Daar hebben we allemaal van genoten!
Graag sluit ik deze weblog af met Psalm 121. Een psalm die we met de groep regelmatig hebben gelezen deze reis.

Ik hef mijn ogen op naar de bergen:
vanwaar zal mijn hulp komen?
Mijn hulp is van de Here,
die hemel en aarde gemaakt heeft.
Hij zal niet toelaten, dat uw voet wankelt,
uw Bewaarder zal niet sluimeren.
Zie, de Bewaarder van Israel
sluimert noch slaapt.
De Here is uw Bewaarder,
de Here is uw schaduw aan uw rechterhand.
De zon zal u des daags niet steken,
noch de maan des nachts.
De Here zal u bewaren voor alle kwaad,
Hij zal uw ziel bewaren.
De Here zal uw uitgang en uw ingang bewaren
van nu aan tot in eeuwigheid.